Quantcast
Channel: Faits Divers – NewsMada
Viewing all 24986 articles
Browse latest View live

2000 ireo mpianatra mpitsidika

$
0
0
mpianatra

Ambohi-pihaonan’ny mpianatra ny teny amin’ny Village de la francophonie na tanàna Voara tetsy Andohatapenaka, ny faran’ny herinandro teo. Maherin’ny 2000 ireo mpianatra afaka nisitraka ny fitsidihana natao teny. Mpianatra avy eto amin’ny sekoly an-dRenivohitra ny maro an’isa tamin’izy ireo. Teo koa ireo mpianatra mendrika, naha zo salanisa tamin’ny fanadinana CEPE sy BEPC farany teo.

Notsongaina manokana kosa ireo mpianatra 161 avy any amin’ny faritra rehetra manerana ny Nosy. Anisan’ny tena nahaliana ny mpianatra ny nahafantatra ireo karazan-javatra misy any amin’ny firenen-kafa toy ny sakafo, fitafy, fiteny, vola… Teo koa ireo karazana fomba amam-panao sy kolontsaina any amin’ireo firenena nandray anjara.

Nitohy ny tolakandro teny amin’ny lapan’ny Manjakamiadana sy teny amin’ny « Hotel Le Louvre » Antaninarenina ny fitsidihana nataon’ireo mpianatra. Nisy ny fampisehoana ara-kolotsaina ary fiaraha-misakafo tao amin’ny ministeran’ny Fanabeazam-pirenena.

Tatiana A


SOS Villages d’enfants : niaka-tsehatra tao amin’ny tanàna Voara

$
0
0
sos-villages

Nisolotena ny ankizy malagasy nandritra ny Andro natokana ho an’ny ankizy teny amin’ny tanàna Voara, Andohatapenaka ny ankizy avy amin’ny fikambanana SOS Villages d‘enfants eto Madagasikara, ny herinandro lasa teo, tao anatin’ny hetsika fandraisantsika ny fivoriana faha-16-n’ny frankofonia. Nitarika azy ireo tamin’izany ny filohan’ny fikambanana, Raharinivonirina Marià, niaraka amin’ny mpanabe maro. 150 ny ankizy nandray anjara nandritra ny 40 mn tamin’ny dihy djembé, naneho ny kolontsaina avy amin’ny faritra Atsinanana sy ny fampisehoana ny dihy avy eto anivon-tany. Niavaka koa ny teatra notsongaina avy amin’ny La femme savante de Molière mbola nolalaovin’ny mpianatra ihany.

Natao ny hetsika ara-kolontsaina hizarana ny kalitaon’ny fanabeazana voizina ao amin’ny fikambanana izay mifanojo amin’ny lohahevitra ny frankofonia rahateo : « Andrianiko ny teniko, feheziko ny an’ny hafa », hoy ny fanazavana. Namarana ny anjarany tamin’ny dihy mirindra niaraka amin’ny hira nohirain’i Elsie ny ankizy rehetra.

Nambaran’ny filohan’ny fikambanana fa tao anatin’ny 27 taona nijoroany, namolavola ankizy sy tanora ho lasa olom-pirenena vanona ary hahaleo tena izy ireo.

Vonjy  

Menabe : réussite du partenariat dans l’éducation

$
0
0
menabe

La Direction régionale de l’éducation nationale du Menabe enregistre un regain d’activités actuellement suite à des partenariats avec différents organismes.

Le Programme d’appui aux services sociaux de base (Passoba), partenaire financier et technique de Madagascar,  finance actuellement la construction du bureau de la Direction régionale de l’éducation (Dren) grâce à un partenariat et la collaboration de l’ Unicef. Les travaux seront achevés vers le mois d’avril prochain, selon le maître d’œuvre qui a annoncé la réalisation  des 40% du projet de construction. Etalé sur une période de 4 ans, le programme Passoba-Education reçoit un financement de 32 millions d’euros de l’Union européenne. Le Passoba a d’ ailleurs comme objectif la réduction de la vulnérabilité des populations les plus démunies et les plus affectées par la crise en visant l’amélioration de l’accessibilité financière à l’éducation ainsi que la promotion de la qualité de l’enseignement et des services éducatifs. Le programme couvre 9 régions de Madagascar dont la Sava, l’Anosy, l’ Analanjirofo, le Menabe, l’ Atsimo Andrefana, l’ Atsinanana, le Boeny, le Betsiboka et le Vakinankaratra. La réhabilitation de 50 édifices des circonscriptions scolaires des régions Analanjirofo, Anosy, Atsimo Andrefana, Menabe et Sava et la construction du bureau de la Dren de Menabe ou encore la réhabilitation de certains CRINFP figurent parmi les actions majeures du Passoba.

Financé à hauteur de 32 millions d’euros par l’Union européenne, le volet éducation de ce programme dote de matériels bureautiques, informatiques et mobiliers les circonscriptions scolaires de ses régions d’intervention. Actuellement, des séances de formation et une distribution de supports pédagogiques aux enseignants non fonctionnaires (maître Fram) sont réalisées auprès des établissements scolaires bénéficiaires du programme afin d’améliorer leur capacité.

Manou

 

Centres d’accueil : un tremplin de développement

$
0
0
village

Tovo Rakotoarisoa est ingénieur en agroalimentaire. Du jardin d’enfants jusqu’à l’obtention de sa licence, il a passé sa vie dans un centre d’accueil. Interview.

. Les Nouvelles : A quel âge vous a-t-on introduit dans un centre d’accueil ?

– Tovo Rakotoarisoa : Après le décès de ma mère en 1993 et grâce à une de mes tantes, j’ai été accueilli, à l’âge de six ans, par le centre d’accueil SOS Village d’enfants de Vontovorona. Au premier abord, j’ai été séduit par l’environnement du centre avec toutes ses infrastructures. A l’exemple de la surface des maisons et la beauté des espaces de jeux et du jardin. Ce qui était totalement différent du milieu d’où je venais. Dès cet instant, j’avais déjà senti que ma vie allait changer.

. N’aviez-vous pas eu à cet instant-là une certaine nostalgie du milieu que vous veniez de quitter ?

– Pas du tout, pour deux raisons. Premièrement, une de mes sœurs ainsi que mon frère aîné avaient été adoptés par ce centre en même temps que moi. La plupart du temps, on était toujours ensemble. Et, deuxième raison, on avait désigné deux des assistants sociaux du centre comme étant nos parents. D’ailleurs, pour moi, ils le sont toujours. Comme de vrais parents, ils nous ont toujours encadrés depuis le jardin d’enfants jusqu’en classe de onzième, aucun problème majeur ne m’a affecté durant ces moments-là.

. Que s’est-il passé ensuite ?

– Toujours à la charge du centre, j’ai poursuivi mes études à l’école des Sœurs de Fenoarivo jusqu’à la sixième. Après, comme SOS Village a réussi à se doter de ses propres établissements scolaires primaires et secondaires, je suis revenu à Vontovorona pour continuer mes études jusqu’à l’obtention de mon BEPC. Les classes de seconde, première et terminale, je les a suivies dans la capitale grâce à la présence d’un foyer de jeunes du centre à Andrainarivo. J’ai décroché mon baccalauréat série C durant l’année scolaire 2007-2008, après avoir redoublé en Terminale.

.A quel stade de votre vie le centre ne s’est-il plus occupé de vous ?

– Une fois que j’ai eu mon premier job. Après le bacc, ce décrochage du centre s’est fait progressivement. Cela n’a été définitif que lors de mon embauche au sein d’une société à Fianarantsoa, après que j’ai obtenu ma licence en 2012. De là, j’ai décroché mon ingéniorat en agroalimentaire par mes propres moyens et obtenu un poste de responsabilité grâce à ce diplôme, toujours au sein de la société qui m’a recruté pour la première fois.

.Que pensez-vous de l’intérêt d’un tel centre à Madagascar ?

– Grâce à la présence d’un tel centre, les nécessiteux ne sont plus à la charge de la société, encore mieux, ils participent au développement du pays. Une telle initiative mérite d’être encouragée et épaulée, voire réalisée à grande échelle. En ce qui me concerne, j’aide déjà de mon mieux des membres de ma famille, sans oublier les enfants de SOS Village.

Propos recueillis par Sera R

Amadia : dépistage gratuit du diabète demain

$
0
0
amadia

L’Association malgache luttant contre le diabète (Amadia), en collaboration avec la société pharmaceutique «Pharmadiff» Antanimena, organise un dépistage gratuit du diabète durant la journée de demain au parvis de l’Hôtel de ville Analakely. «70% des diabétiques sont issus des pays à faible revenu ou intermédiaire, dont Madagascar. J’invite ainsi tout un chacun à se faire dépister de cette maladie, car mieux vaut prévenir que guérir. De plus, le dépistage est la meilleure prévention contre le diabète», a souligné le directeur des opérations de l’Amadia, le docteur Haja Ramamonjisoa, au cours d’un point de presse donné hier à Antanimena, pour le lancement de cette opération de dépistage.

D’après l’Organisation mondiale de la santé (OMS), 4% des Malgaches sont diabétiques, soit environ 900 000 personnes. Or, quelque 30 000 patients seulement suivent des traitements au sein de l’Amadia.

Le diabète n’est pas mortel

En marge de ce point de presse, le docteur Haja Ramamonjisoa a souligné que le diabète n’est pas mortel. « C’est plutôt le diabète non dépisté qui est à l’origine d’autres maladies qui pourront entraîner la mort si elles ne sont pas traitées à temps, d’où l’importance du dépistage», a réitéré le directeur des opérations de l’Amadia. D’après ses explications, le diabète est le premier facteur de la cécité, de l’amputation des membres, de la morbidité cardio-vasculaire ainsi que de l’insuffisance rénale chronique terminale à Madagascar.

Un régime alimentaire sain et approprié, l’adoption d’un mode vie active ainsi que la surveillance du taux de glycémie peuvent amener un diabétique à avoir une vie normale, en particulier les diabétiques de type 2.

Hausse du coût du traitement

Pour suivre le traitement du diabète, qu’il soit de type 1 ou de type 2, il faut au moins prévoir dans les 300 000 ariary par mois, contre 200 000 ariary auparavant. Et ce n’est encore qu’un calcul revu à la baisse. Rien que pour une injection d’insuline, le prix d’un flacon de 10 ml tourne autour de 20 euros, soit environ 72 000 ariary. Ce qui représente une certaine somme pour le commun des Malgaches  atteints du diabète, en particulier les patients de type 1, autrement dit ceux qui nécessitent l’injection à vie d’insuline. En effet, à ce niveau, le pancréas ne produit pas suffisamment d’insuline ou l’organisme n’utilise pas correctement celle qu’il produit, d’où l’utilité de cette injection pour vivre.  A ce stade donc, on peut dire que la maladie est chronique.

Sera R

Météorologie : 5 500 élèves sensibilisés

$
0
0
meteo

5 500 élèves issus d’une trentaine d’établissements scolaires d’Antananarivo et ses périphéries, ont été sensibilisés sur les impacts du changement climatique durant la Semaine de la météorologie malgache qui s’est déroulée dernièrement. Plusieurs messages ont été véhiculés pendant cet événement. Entre autres, le fait de s’informer sur le temps, le climat, le changement climatique et surtout sur la protection de l’environnement. «Etant donné que l’avenir de Madagascar et celui de la planète reposent sur ces jeunes, nous les encourageons  à s’engager dans l’action pour le climat et la protection de l’environnement et ce, dès leur plus jeune âge », a indiqué le chef service de la communication de la Direction générale de la météorologie (DGM), Mamy Nirina Randrianarivelo.

Cette semaine de la météo s’est clôturée par un reboisement à Imerintsiatosika, lequel a rassemblé plus de 250 jeunes, dont 145 étudiants du département météorologie de l’école polytechnique de Vontovorona et 105 des élèves des écoles primaires publiques et privées de la capitale. Lors de l’évaluation des acquis auprès des écoles bénéficiaires, une formation pour les enseignants et les parents a été vivement réclamée.

Cet événement a pu voir le jour grâce aux partenariats de la DGM avec la coopération Allemande GIZ, l’Association of future Engineer polytechnician in meteorology (AEPM) de l’Ecole supérieure polytechnique d’Antananarivo, et l’Association « Patrakala ».

Sera R

Urgences de Befelatanana : capacité d’accueil limitée

$
0
0
????????????????????????????????????

Manque d’espace. Le Centre hospitalier universitaire Joseph Raseta Befelatanana (CHU-JRB), notamment le service des urgences, est confronté à un problème au niveau de sa capacité accueil.

Des malades qui traînent pendant des heures sur les chariots… « Une telle image que l’on voit souvent au sein du service des urgences du CHU-JRB, ne fait qu’illustrer le manque d’espace pour accueillir les patients », a soulevé hier le directeur de l’établissement, le Pr. Mamy Randria. C’était en marge de la cérémonie d’inauguration des « passerelles inter-bâtiments », qui s’est déroulée sur les lieux, sous l’égide du couple présidentiel. Ces infrastructures, fruits du Partenariat public- privé (3P), notamment entre l’Etat et le groupe Filatex, ont été mises en place en vue de faciliter la mobilité des patients, surtout ceux issus du service des urgences qui vont rejoindre les salles de soins.

« En raison de la capacité d’accueil limitée, l’hôpital se voit contraint de refuser l’admission de nouveaux patients », a ajouté notre source. Certes, l’effectif des malades ne cesse de connaître une hausse contrairement à la capacité d’accueil de l’hôpital où un bâtiment entier, plus précisément le « Pavillon 44 », qui est en piteux état, se trouve hors d’usage depuis plus d’une dizaine d’années. La réhabilitation de cette infrastructure, dans le cadre d’un projet de la présidence et de ses partenaires, entre autres, le groupe Filatex, contribuera à inverser cette tendance, dans la mesure où celle-ci hébergera, entre autres, un service des urgences polyvalentes et de toxicologie.

Financé à plus de 5 milliards d’ariary, ce projet dotera également le CHU-JRB de son propre laboratoire où une unité bactériologique, qui permettra de dépister les maladies transmissibles, sera fonctionnelle…Selon les informations, les travaux y afférents débuteront vers le début de l’année 2017 et dureront environ 18 mois. Cette intervention marquera le 90è anniversaire de l’hôpital, célébré à partir de ce mois. D’autres activités entrant dans ce cadre sont programmées  jusqu’au mois de novembre 2017.

 Fahranarison

 

Pêches : Ambilobe a ses plans d’aménagement

$
0
0
peches

Madagascar a inauguré, la semaine dernière à Ambilobe, ses premiers plans d’aménagement des pêcheries à l’échelle communautaire. Un projet appuyé par WWF et financé par le BMZ, le ministère fédéral de la Coopération économique en Allemagne. Quatre villages du Nord-ouest de Madagascar en sont les bénéficiaires, tous situés dans la baie d’Ambaro, dans le district d’Ambilobe (région Diana). Le plan d’aménagement s’inscrit dans le cadre de la préservation de l’écosystème marin et côtier ainsi que l’amélioration de la pêcherie artisanale, dans l’objectif d’un développement local durable.  « Il est important de responsabiliser ces associations villageoises ainsi que les communautés de base dans la gestion locale de la pêcherie car elles sont les premières bénéficiaires d’un tel projet », a expliqué le ministre de la Pêche, François Gilbert, venu à la rencontre des villageois de la baie d’Ambaro.

Sera R

 


RSE Telma : des téléphones pour les chefs fokontany

$
0
0
telma

La communication est incontournable pour les fokontany. Pour prévenir ou dénoncer des cas d’insécurité, les responsables doivent rester en contact permanent avec le commissariat de Police de leur circonscription. C’est également le cas avec le Bureau national de gestion des risques et catastrophes (BNGRC) en cette période de pluies…Le groupe Telma, à travers sa Responsabilité sociétale entreprise (RSE), a tenu à faciliter  ces communications en dotant chacun des 192 chefs fokontany des six arrondissements de la capitale d’un téléphone portable.

Cet opérateur en téléphonie mobile entend démontrer, à travers ce geste, qu’il ne pense pas seulement aux bénéfices des ventes. Avec plus de 1.500 points de vente répartis dans la capitale, il se sent responsable et compte prendre part aux besoins des usagers, notamment ceux qui assurent des services dédiés au public.

Les chefs fokontany ont énuméré un certain nombre de projets, lors de l’échange entre eux et le groupe Telma, le jour de la remise de ces outils de communications, la semaine dernière. Selon le secrétaire général de l’association « Fikambanan’ny fokontany Iarivo miray » (Fiam), Solohery Harison Ravelomanantsoa, plus de 5.000 projets ont été élaborés. Certains visent notamment à résoudre les problèmes d’insécurité et d’infrastructures telles que les ruelles, les adductions d’eau potable ou encore les lavoirs.

 Fahranarison

 

Sécurité : le Roi du Maroc à la rescousse

$
0
0
don-materiel-securite

Du parole à l’acte. Répondant favorablement à la demande du président malgache, le Roi du Maroc Mohammed VI a fait don d’un lot de matériel de sécurité à Madagascar. A la pointe de la technologie, cette dotation est composée entre autres de portiques et de scanners de haute définition, de magnétomètres, d’autres appareils de détection de métaux et des produits chimiques. Une équipe technique et sécuritaire marocaine a également fait le déplacement à Madagascar pour soutenir les forces de l’ordre durant le Sommet de la Francophonie.

Mparany

Boeny : Safari des oiseaux à Ampitsopitsoka

$
0
0
boeny

La première édition du « Safari des oiseaux » a attiré les ornithologues des différents continents à Ampitsopitsoka, dans la Commune rurale de Matsakabanja dans le  district de Mitsinjo pour vivre cette aventure particulière de la région Boeny.

En vue de promouvoir le tourisme communautaire dans la région, avec l’appui de la région Boeny et de  la Direction régionale du Tourisme, l’Office régional du tourisme de  Boeny  organise ce Safari des Oiseaux, avec le concours technique et financier de  l’Asity Madagascar, organisme chargé de la gestion des zones humides de la nouvelle aire protégée « Complexe Mahavavy-Kinkony » à Mitsinjo. Plus de 25 espèces d’oiseaux, dont des sternes, flamants roses, Ibis sacrés,  ont élu domicile dans le village d’ Ampitsopitsoka. Les guides ont expliqué qu’ils sont catégorisés en migrateurs, endémiques et nicheurs. La pérennisation du circuit constitue l’objectif du safari afin qu’il y ait des retombées économiques directes au niveau des villageois, selon les responsables.

Manou

 

Fanafihan-dahalo 85 lahy nirongo basy : miaramila iray, fokonolona efatra maty, omby 400 voaroba

$
0
0
SUD - DAHALO - MADAGASCAR

Ankoatra ny omby miisa 400 lasan’ny dahalo, miaramila serzà iray, fokonolona 4 no maty, misy no tsy hita popoka. Nisy miaramila hafa koa naratra mafy voatifitra… Ireo no vokatry ny fanafihan-dahalo nahery vaika tao Bemangoraka, Fihaonana sy tao Ambatofotsibe Kiranomena, distrikan’i Tsiroanomandidy ny faran’ny herinandro teo.

Nasesin’ny dahalo notafihana ny kaominina roa tany Tsiroanomandidy, ny asabotsy lasa teo. Tao amin’ny fokontany Bemangoraka, kaominina ambanivohitra Tsiroanomandidy Fihaonana sy Ambatofotsibe kaominina Kiranomena, nisehoan’izany. Dahalo 85 nanafika tao amin’ity tanàna voalohany, tokony ho tamin’ny 5 ora sy sasany hariva. Voalaza fa nirongo basim-borona miisa 354 ireo malaso ireo. Nirefodrefotra ny basy tamin’izany ka raiki-tahotra ny olona nanoloana ity fanafihana ity. Omby 400 eo lasan’ireo dahalo tamin’izany ary nitsoaka nihazo an’Ankavandra ireo.

Taorian’izay, nanao fanarahan-dia ny miaramilan’ny Das miisa efatra sy zandary miisa enina ary ny fokonolona ampolony maro. Niverina anefa ireo zandary enina niantso mpanampy. Izany hoe miaramila efatra monja nifandona tamin’ny dahalo 85 lahy. Ny ampitso alahady, 27 novambra tamin’ny 10 ora maraina, nifandona tany Anosikely Soaloka ny dahalo sy ireo mpanara-dia. Vokatr’izany, olona efatra maty, ary miaramila serza sefo antsoina hoe Soja.

Raha ny vaovao avy amin’ny mponina any an-toerana, voalaza fa misy fokonolona 16 eo mbola tsy hita popoka tamin’izao fifandonana izao. Tonga tany an-toerana ireo zandary sy miaramila mpanampy tosika ary nanao ny fanarahan-dia avy hatrany. Efa azo ny razan’ilay miaramila sy olona sivily.

Tamin’ny 7 ora hariva kosa ny fanafihana faharoa, ny asabotsy io ihany tany Kiranomena. Tany amin’ny kaominina Fihaonana no nifandona ireto dahalo ireto sy ny miaramila ary ny zandary nampian’ny fokonolona. Miaramila iray voatifitra teo amin’ny feny. Dahalo efatra maty tamin’izany ary tafatsoaka ny sasany. Voalaza fa efa any an-toerana ny miaramila mpanampy tosika.

Miantso vonjy ny olona

Manoloana ity fanafihan-dahalo mahery vaika ity, manao antso avy amin’ny fanjakana ny mponina any an-toerana. Fijaliana tanteraka ny iainan’ny tantsaha amin’ny afitsoky ny olon-dratsy. Tahaka ny atody miady amam-bato ihany, satria na ny mpitandro filaminana aza mila tsy haharesy tosika azy ireo, ary vitsy an’isa ireo miaramila raha mitaha amin’iretsy dahalo. “Mila andefasana helikoptera mihitsy hanarahan-dia ireo malaso. Sarotra ny fanaraha-maso azy ireo”, hoy ny antso an-telefaonina avy any an-toerana. Voalazan’ny manampahefana avy any Fihaonana fa nisy Kalachnikov telo sy fahana fito lasan’ny dahalo. Ny teo anivon’ny zandary kosa nilaza fa tsy naheno izany izy ireo.

Fotoana izao andefasana ireo miaramila, zandary, polisy marobe niasa teny amin’ny frankofonia ny herinandro teo, any amin’ireo toerana be dahalo ireo. Miandry azy ireo any ny vahoaka, ary maro no miantsoantso izany. Ho hita eo ny ataon’ny minisitra, ny Praiminisitra ary ny filoha mihitsy amin’ny trangan-javatra toy izao. Manampin-tsofina ve sa maheno ihany?

Yves S.

 

Raharaha Ambohimahamasina : hiakatra fampanoavana ny ben’ny Tanàna…

$
0
0
????????????????????????????????????

 Tsy ho afa-bela ? Hiakatra eny amin’ny fampanoavana, « Chaine pénal) 67 ha anio, taorian’ny fanadihadian’ny Bianco, ny ampahany amin’ity « Raharahan’Ambohimahamasina » ity. Anisan’ny hamotopotorana ireo voarohirohy amin’izany ny fanodinkodinam-bolam-panjakana 400 tapitrisa Ar latsaka kely tany amin’ny kaominina Ambohimahamasina, Ambalavao.

Anisan’ny hiahiahiana azy ireo, ankoatra ny fanodinkodinam-bola antapitrisany io, eo ny fanaovana hosoka sy fanamparam-pahefana ary koa ny fanadiovam-bola. Anisan’ny hiakatra eny Anosy ireo mpandraharaha nisahana ny asa natao tany an-toerana. Tale eo anivon’ny minisiteran’ny Atitany ary koa ny ben’ny Tanànan’Ambohimahamasina. Tsy nanaraka ny lalàna ny nampiasana ny vola tany amin’io kaominina io ary tsy nifanaraka amin’ny zava-bita ny asa natao tamin’ny fotodrafitrasa.

Etsy andaniny, tsy mbola nohadihadian’ny Bianco ny sasany amin’ireo mety ho tafiditra amin’izao raharaha izao.

Tsy hijanona eo fa mitohy koa ny asan’ity rafitra iray miady amin’ ny kolikoly ity amin’ireo kaominina nisehoana fanodinkodinam-bola.

Araka izany, andrasan’ny maro ny tohin’ity raharaha iray any Ambohimahamasina ity.

Synèse R.

 

Fisolokiana tany ao Belambo : fokonolona marobe nametraka fitoriana eny amin’ny fitsarana

$
0
0
???????????????

Niakatra tao amin’ny lapan’ny fitsarana ambaratonga voalohany, omaly ilay raharaha ifanolanan’ireo andian’olona maro sy tompon’ny tany mirefy 152 ha ao avaratry ny seranam-piaramanidina Ambalamanasy izay lazaina amin’ny anaran-tany hoe Belambo. Nametraka fitoriana eny amin’ny fitsarana taorian’ny nitondrana mpitandro filaminana nandroaka ireo olona efa anarivony namariparitra ny taniny ilay renim-pianakaviana tena tompon’ny tany. Namoaka didy fikarohana ny filohan’ny fikambanana Fagnopona fa nizarazara ny tany kosa ny eo anivon’ny fitandroana ny filaminana. Vokany, voasambotra ny alarobia 16 novambra 2016 lasa teo ilay olona voarohirohy ho naka vola sy nivarotra ilay tany. Niakatra fampanoavana, ny faran’ny herinandro teo ity raharaha ity ka naiditra am-ponja vonjimaika ao Ambalatavoahangy ilay voarohirohy. Manoloana izany, vory lanona tao amin’ny fitsarana ireo fokonolona marobe efa anarivony miandrandra hahazo tany avy amin’ity filohan’ny fikambanana ity. Voampanga ho niditra an-keriny sy nivarotra tany manan-tompo izy. Teo koa ny fakana vola tsy ara-dalàna tamin’olona, fampiasana sy fanaovana hosoka ary fanimbana fananan’olona sy voly manan-tompo. Nitory azy ny tompon-trany sy ireo olona nakany vola manomboka amin’ny 15 000 Ar ka hatramin’ny 80 000 Ar miampy fandoavana vola 3 000 Ar fisoratana anarana raha hiditra mpikambana. Fotoana fohy taorian’ny fiantombohan’ny fitsarana, nitondra sorabaventy ireo andian’olona marobe.

Sajo

Alarobia Amboniloha : Sinoa novonoin’ny jiolahy tamin’ny fomba feno habibiana

$
0
0
alarobia30-11-16

 Teratany sinoa iray 36 taona no hita faty nifatotra tongotra aman-tanana tao an-tranony eny Alarobia afakomaly. Tsy vitan’izay fa mbola notapenana koa ny vavany mialoha ny namonoana azy…

 

Hatairana ny an’ireo mponina teny Alarobia Amboniloha raha nandre ny fahafatesan’ity teratany sinoa ity. Manana bar iray eny an-toerana izy ka teo amin’ny manodidina ny tamin’ny 5 ora maraina no nahitana ny razana nihosin-dra teo amin’ny toerana namonoana azy. Nifatotra ny tongotra aman-tanany ary notapenana koa ny vavany mialoha ny namonoana azy. Nihosin-dra sady feno ratra ny vatany, araka ny fanazavana voaray. Voalazan’ny polisy misahana ny heloka bevava nanao ny fanadihadiana teny an-toerana fa ny alin’ny alatsinainy hifoha talata teo no namonoan’ireo jiolahy ity teratany sinoa ity. Azo heverina ho fanafihan-jiolahy no nihatra taminy saingy tsy voafaritra mazava kosa hatreto ny vola lasan’ireo olon-dratsy.

Araka ny fanazavan’ireo mpiasany, isaky ny amin’ny 8 ora alina no mihidy ny bar-n’ity Sinoa niharam-boina ity. Rehefa lasa mody daholo ireo mpiasa, manana fahazarana izy manamarina raha efa mihidy tsara avokoa ny varavarana rehetra ao amin’ny bar mialoha ny hodiany any an-trano. Mifanakaiky amin’ity bar ity ihany ny trano fonenany, araka ny fanazavan’ireo mpiasany. Tsy fantatra marina anefa izay zava-nitranga satria nisokatra ny varavarana mitsofoka ao amin’ity bar ity tamin’ny fotoana nahitana ny fatiny. Tonga teny an-toerana ny polisy misahana ny heloka bevava nanao ny fanadihadiana rehetra amin’izay olona mety ho tompon’antoka amin’izao vonoan’olona izao. Tsy mbola nisy kosa ireo nosamborina sy nahiahina tamin’ity raharaha ity. Naterin’ny BMH eny amin’ny tranom-patin’ny HJRA ny razana taorian’ny fanadihadiana rehetra nataon’ny polisy.

J.C


AVCOI : hifampizarana traikefa ny fihaon’ireo ben’ny tanàna

$
0
0
cua

Tombony ho an’Antananarivo ny fandraiana ny AVCOI amin’ity taona ity. Hivahiny mandritra ny teloandro eto ireo ben’ny tanàna maromaro eto amin’ny ranomasimbe Indianina.

Handray ny fivoriamben’ireo ben’ny Tanàna ny Tanàn-dehibe aty amin’ny fari-dranomasina indiana (AVCOI) ny tanànan’Antananarivo ny 6 ka hatramin’ny 8 desambra ho avy izao etsy amin’ny lapan’ny Tanàna sy ao amin’ny hotely Colbert.

Andrasana ny fahatongavan’ireo ben’ny tanàna avy any Maorisy, Seychelles, Kaomoro, La Réunion ary Mayotte. Manampy ara-teknika sy ara-bola kosa ny ny fikambana iraisam-pirenen’ireo ben’ny Tanàna miteny frantsay ary ny vondrona eropeanina (AIMF).

Sehatra handinihina ireo fiaraha-miasan’ny samy Tanàn-dehibe no anton’ny fihaonam-be. Eo indrindra koa ny fifanakalozana traikefa ho amin’ny fampandrosoana ny  Tanàn-dehibe izay hifanotofan’ny olona.

Anisan’ny olana sedrain’ny Tanàn-dehibe maro aty amin’ny faritry ny ranomasimbe Indianina ny fifindra-monina an-tanàn-dehibe. Tsy maharaka izany anefa ny fotodrafitrasa misy ny asa ivelomana.

Ho an’Antananarivo manokana, marobe ireo olona mila ravinahitra mandalo eto isan’andro. Mipetraka amin’ny kaominina manodidina anefa ny ankamaroan’izy ireny. Eo koa ireo manorim-ponenana mihitsy ka lasa mpatory an-dalana.

Tatiana A  

Tanora tsy tara – Fikarakarana ny vatana : hatsembohana mitondra fofona, inona ny vahaolana ?

$
0
0
tanora

Tsembotsemboka kely… Tsy misy tokony hahagaga izany, indrindra raha mafana ny andro na avy nampiasa vatana. Raha mihoatra be kosa, indrindra fa raha mamofona, lasa olana kosa izany. Misy anefa ny vahaolana ara-pahasalamana.

Manana ilay antsoina hoe « glandes sudoripares » antapitrisany, izay mamokatra hatsembohana eo amin’ny 1 litatra isan’andro eo ny olombelona tsirairay. Ireny no mandrindra ny hafanan’ny vatana. Misy karazany roa izy ireo amin’ny ankapobeny. Ny « glances sudoripaires eccrines », izay hita amin’ny hoditra manerana ny vatana, indrindra eo amin’ny felatanana, ambany tongotra, eo amin’ny tava ary eo amin’ny hodi-doha. Ny faharoa kosa, ireo « glandes sudoripaires apocrines », izay hita ao ambany helika, manodidina ny loha-nono ary manodidina ny taovam-pananahana. Ny hatsembohana havoakan’ity faharoa, miampy ny an’ny tongotra no tena manahirana antsika, matetika.
Mahatonga hatsembohana ny fientanam-po, ny rarin-tsaina, ny fampiasam-batana ary ny fanaviana. Tokony hivoaka ny hatsembohana, satria mitondra ny loto avy any anaty izany.
Tsy tokony hamofona ny hatsembohana, saingy ny mikraoba no mahatonga azy hiova vetivety. Tsy ampy hanalana ny fofona, araka izany, ny fisasana fotsiny.
Tamin’ny andron’ny Faraona tany Ejypta, mihosotra zava-manitra izy ireo, hamonoana ny fofona. Mitondra fonosana zavamaniry manitra ambany helika kosa no nataon’ireo Romanina. Amin’izao fotoana izao, efa misy ny « déodorant » izay fampiasantsika, amin’ny endriny maro (sticks, sprays, rollers, billes, crèmes, sns). Mamono ireo mikraoba aloha, izay vao mitondra fofona manitra no tokony izy. Raha manana hoditra marefo, aleo mampiasa ny tsy misy alikaola. Raha sendra mihoatra koa ny hatsembohana, azo hahena izany. Tsy tokony hisy fihatraikany amin’ny fahasalamana raha ny fanadihadian’ireo manampahaizana. Tokony aorian’ny fidiovana anefa ny fampiasana ny « déodorant », ary tokony amin’ny hoditra madio sy maina, tsy maratra ary tsy vao avy naratana no asiana azy. Mety sy mora ihany koa ny alamo fa tsy voatery mividy lafo foana.
Ho an’ny tongotra manokana, ankoatra ny fahadiovan’ny kiraro sy ny bà, afaka mampiasa alamo na ireny vovoka manokana iadiana amin’ny fofona ireny (Dry foot). Tokony hahay hisafidy ny kapa na kiraro na ny bà hanaovana, mba hampihena ny hatsembohan’ny tongotra. Marihina fa misy ireo manadio tongotra matetika, kanefa mamofona ihany. Amin’izay indrindra no ilana fampiasana fanafody.

Commune Urbaine d’Antananarivo : les constructions illicites foisonnent

$
0
0
cua

En cette période de pluies, des riverains de la capitale se permettent de construire sans autorisation, sans penser aux conséquences de leur initiative. Au niveau du premier arrondissement, quelque 900 constructions illicites ont été recensées par la Commune urbaine d’ Antananarivo (CUA), sans compter celles également bâties sans autorisation dans les cinq autres.

Au niveau du premier arrondissement, le quartier des 67 Ha se singularise avec pas moins de 500 travaux illicites qui y ont été recensés. « Le comble est qu’un soi-disant policier de ce quartier se permet d’ériger une clôture en dur au-dessus d’un canal d’évacuation d’ eaux, sans en avoir obtenu l’ autorisation », déplore le premier adjoint de la CUA, Jean Gabriel Harrison. De souligner ensuite que lorsqu’une équipe de la CUA est intervenue pour arrêter les travaux, des hommes portant l’uniforme des forces de l’ordre sont apparus et l’ont menacée avec leurs armes.

D’après les statistiques de la CUA sorties le mois d’octobre, lors de la célébration de la Journée mondiale de l’habitat, 70% des constructions ne suivent pas les normes dans la ville d’Antananarivo et que seules 21% d’entre elles ont reçu leur permis de construire en bonne et due forme. La majorité de ces constructions illicites se trouvent évidemment dans les bas quartiers comme Andavamamba, Manarintsoa, Anatihazo Isotry, les 67 Ha, Ampefiloha, bref, des quartiers où prédominent les bidonvilles.

Faux permis

Le premier adjoint de la municipalité d’Antananarivo a aussi noté que des faux permis ou des permis non conformes aux textes en vigueur ont été délivrés aux propriétaires de ces constructions illicites. Lui de rappeler ainsi que « la CUA est la seule l’autorité habilitée à délivrer un permis de construire, un permis de remblai et de déblai, le permis de réparer ainsi que le permis de clôturer dans toute la circonscription de la municipalité d’Antananarivo. Et que le dépôt d’une demande de permis ne signifie pas qu’il est accordé ». De ce fait, l’utilisation d’un faux permis est passible d’une poursuite judiciaire pour faux et usage de faux.

Jean Gabriel Harrison de noter aussi que « pour les surfaces supérieures à 1 000 m2, le ministère auprès de la Présidence en charge des projets présidentiels, de l’aménagement du territoire et de l’équipement (M2PATE) n’accorde qu’une validation technique, mais c’est toujours la CUA qui se charge de la délivrance des permis ». Le premier adjoint de la municipalité d’Antananarivo souligne que « toute construction sans permis sera démolie selon la loi n° 2015/052, portant sur le code de l’urbanisme et de l’habitat ».

Sera R

Ankorondrano : plus de 2.500 enfants gâtés par la Première dame

$
0
0
????????????????????????????????????

Des enfants démunis issus des six arrondissements de la capitale ont pu vivre la magie de Noël grâce à l’initiative de la Première dame, Voahangy Rajaonarimampianina. L’ épouse du chef de l’Etat leur a donné rendez-vous avant-hier au gymnase couvert à Ankorondrano pour une fête riche en animations. Plus de 2.500 enfants, à raison de 350 par arrondissement, ont assisté à cet événement. La Première dame a mis à leur disposition des véhicules qui les ont conduits sur les lieux.

Après les inoubliables spectacles, ayant vu la participation d’artistes de renom de la capitale, spécialistes en animation pour enfant, les petits spectateurs ont eu droit chacun à des friandises, de l’eau minérale… « Le respect  des droits de l’enfant, de jouer, d’étudier, de manger à leur faim… constitue une priorité dans le processus de développement du pays », a-t-elle souligné.

Fahranarison

 

JCI Ilon’Iarivo : «Construisons une école ensemble»

$
0
0
jci

La nouvelle école en faveur des enfants, à l’initiative la Jeune chambre internationale (JCI) Ilon’Iarivo avec l’ association Elan du cœur, sera inaugurée en décembre. D’ une valeur de 106 millions d’ ariary, cette infrastructure, qui s’inscrit dans le cadre du projet « construisons une école ensemble », a été soutenue financièrement par plusieurs entreprises et sociétés d’envergure à Madagascar dont la fondation Telma et PMU.

Dans cette même optique, 36 enfants en classe de 10e et 9e de l’Ecole la Victoire ont bénéficié, mercredi, d’une visite d’entreprise avec le projet « acti-events –visite d’entreprise », laquelle a ravi les enfants.

Nadia

Viewing all 24986 articles
Browse latest View live


Latest Images

Hollyrock Customs

Hollyrock Customs

Anaheim Speed Engineering

Anaheim Speed Engineering

Winward Racing

Winward Racing

Piedmont Remarketing

Piedmont Remarketing

Gloyd & Gates

Gloyd & Gates

Batman

Batman

Bartone Bros./Red Line Oil

Bartone Bros./Red Line Oil

The Rebel

The Rebel

Joe Newsham

Joe Newsham

<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>